Mijn High School jaar in Argentinië.

Every story has an end, but in life every ending is just a new beginning.

Hee Allemaal.

Pfoe wat is er veel gebeurd zeg. Ik zal beginnen bij het begin.Een paar weken geleden belde Jessica van Travel Active op met het nieuws dat AYUSA de Amerikaanse organisatie zat te twijfelen over mijn acseptatie. Iets waar ik al heel lang bang voor was, want het duurde inmiddels al zoon dikke 5 weken, en normaal maar 3 a 4. Jessica vertelde dat Amerika dit jaar veel strenger is geworden, omdat er steeds minder high scholen zijn die excange studenten willen aannemen. Door de crisis waarmee Amerika te maken heeft gehad, en nog mee te maken heeft. Omdat engels niet mijn sterkste kant is, zeg maar gerust me slechste kant, waren ze over mij en nog een paar studenten aan het twijfelen. Ik baalde natuurlijk enorm, want bij twijfel zit het niet goed. Ik zou nu nog twee weken moeten wachten op antwoord. In die twee weken ben ik al op zoek gegaan naar andere dingen, maar ja in me achterhoofd zat toch nog steeds de hoop dat het misschien toch door ging. Na ander halve week, belde Jessica met het nieuws dat het niet door ging, ja het was voorbij. Na zo lang wachten en nog langer wachten ging het dan niet door. AYUSA heeft me niet geacsepteerd omdat ik op een van de 4 laatste rapporten een of meer onvoldoende's had voor engels. Ze waren bang dat ik niet op een high school zou kunnen worden geplaatst. Na ik baalde hier natuurlijk heel erg enorm veel van. Maar was er ook op voorbereid. Jessica had aan de telefoon tegen mama verteld dat er natuurlijk ook nog andere opties waren voor een jaar high school in het buitenland. Ik was ook echt niet van plan mijn plannen op te geven. De volgende dag kreeg ik een mailtje met de opties die nu nog open stonden, met het zelfde aanmeldings pakket. Dus ik hoefde niet weer een heel nieuw pakket in te vullen. De opties waren, Canada (dat was helaas veeeeel te duur) Engeland (een beetje te dichtbij ;)) Zuid-Afrika (dat is iets waar ik al heel lang over na dacht) of Argentinië (hier had ik eigelijk nog niet naar gekeken). Canada en Engeland vielen dus bij voorbaat al af. Toen ging ik kijken naar Argentinië. Ik had me hier nog helemaal niet in verdiept, het was spaans, en ach ja ik en spaans, dat zou nog wat worden. Maar toen ik alle verhalen las, was ik eigelijk meteen verkocht! Het is zo'n mooi land. En voor een excange student is er zo veel te doen. Veel sport op school, en na school zijn er allerlei dingen die je kunt ondernemen. Ook organiseerde de organisatie WEP van Argentinië veel uitstapjes, zodat je veel van Argentinië en de omgeving kan zien. Zuid-Afrika vond ik zeker ook nog heel erg leuk, maar sprak me als High School land, iets minder aan. Ik denk dat je in Zuid-Afrika als excange student minder mogelijk heden hebt dan in Argentinië. In Argentinië is alles veel vrijer en kun je meer dingen zelf ondernemen. Twee dagen later heb ik me aangemeld voor High School Argentinië. Wie had dat ooit nog gedacht, ik niet. Vorige week vrijdag heb ik me nieuwe aanmeldings pakket voor Argentinië op de post gedaan, het waren maar een paar blaadjes die ik moest invullen. Dat was dus veel minder werk dan bij Amerika. Gister is mijn pakket vanuit Travel Active naar Argentinië verzonden. Nu is het weer twee weken wachten, en dan hoor ik of ik ben geacsepteerd. Ik hoop het zo erg, heb er zo veel zin in. Inmiddels maakt het al iets minder uit dat ik niet ben geacsepteerd, want ja, 'Every story has an end, but in life every ending is just a new beginning'. Nou ik hoop dat ik over twee weken goed nieuws heb!

Adios amigos!

Liefs Anke.

p.s. ik moet nog me site naam veranderen, want ankeinamerika.reismee.nl staat nu een beetje stom, maar ik weet niet hoe het moet...

Reacties

Reacties

Lisanne

Hoi!
Ik ben Lisanne Koning. Ik vertrek komende zomer ook naar Argentinië voor een high school jaar. Ik was opzoek naar nog meer reisgenoten en toen vond ik jou. Ik ga alleen wel met een andere organisatie maar we zullen elkaar wel tegen komen in het introkamp in Rosario. Ik had precies hetzelfde probleem als wat jij had. Ik wilde ook eerst naar Amerika maar nu ik heb besloten naar Argentinië te gaan, vind ik dat eigenlijk veel en veel leuker dan naar de USA. Ik heb er zo'n zin in en we vertrekken al over 59 dagen! Weet je al waar je ongeveer terecht komt??

Groetjes!

Anke

Hee Lisanne!
Super leuk zeg! heb jij ook een blog? Ik heb al wat zitten googelen op Lisanne naar Argentinië, maar ik heb niks gevonden. haha. Waarom ben jij uiteindelijk niet naar Amerika gegaan? Ben je ook niet geaccepteerd? Ik heb pas gehoord dat er een gast gezin voor me is gevonden, maar ik heb nog niet veel informatie, als ik weer waar en wat post ik dat natuurlijk meteen op me blog!
Groetjes Anke!

Lisanne

Hoi hoi
Ja ik heb ook al een blog: lisannekoning.waarbenjij.nu
Ik was net al jij te oud en dus ging het niet door. Maar Argentinië lijkt me eigenlijk echt veel leuker en ook unieker!
Ik heb al wel een gastgezin en ik kom bij Santa Fe terecht. Jij gaat met de organisatie active travel toch? Zijn er nog meer van die organisatie die naar Argentinië gaan? Van de organisatie waar ik mee reis gaat ook nog een ander meisje mee.
Ik heb er zo veel zin in! Ik moet alleen nog wel even op mijn spaans gaan oefenen :P

xx

Anke

Hee!
Ik heb net even op je weblog gekeken, ik lees em morgen wel helemaal. Maar ik ben niet afgewezen omdat ik te oud was, maar omdat mijn engels te slecht was. Ze hadden een nieuwe regel gemaakt: Als je op een van de laatste 4 rapporten een onvoldoende of meer voor engels staat word je niet geacsepteerd. En dat was bij mij natuurlijk het geval, want engels is gewoon niet mijn sterkste kant, en daar wilde ik verandering in brengen, maar helaas :).
Maar nu maakt me dat niet meer veel uit, want ik heb super veel zin om naar Argentinië te gaan!
Ja het is ook veel unieker . haha.
Ik ga met de organisatie travel active jaa. Wij gaan met 4 meiden vanuit die organisatie. Met welke organisatie ga jij? EF? Werkt die organisatie ook samen met WEP?
Okeee groetjessss!
xxxx

Lisanne

Hola!
Ohh, sorry, ik ben in de war met andere mensen. Ik hoor namelijk heel vaak dat ze afgewezen worden omdat ze te oud zijn!
Ik ga met een wat kleinere organisatie: Into exchange. Zij werken ook samen met WEP dus alle binnenlandse reisjes die we gaan maken, doen de organisaties samen. Maar volgens mij vliegen we alleen niet samen :s. Dat is wel jammer want die reis duurt zo lang.
Ohh leuk dan zijn we dus al met 6 Nederlandse meisjes! Had jij ook zo'n spaanse test moeten doen voor het introkamp waarin ze je niveau bepalen? Ik snapte er niet veel van maar ik heb ook nog maar een paar lessen spaans gehad.
Xx

Anke

Hoi Lisanne!
Ooh heel gezellig! Ik heb die test ere gister gekregen, maar ik ben bang dat ik maar 1 dingetje kan invullen, want ik heb namelijk nog nooit spaanse les/cursus of wat dan ook gehad. Ik kom dus gewoon in het beginners klasje ;). haha.
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active