Mijn High School jaar in Argentinië.

Maand 8; Ik geniet er nog steeds van..

Chicos y chicas, señores y señoras, los voy a contar algo sobre mi vida desde el otro lado del mundo, sentate bien y yo voy a empezar.

Ooke, nu moet ik er echt aan geloven. Het is inmiddels al weer 27 maart en dat betekent dan toch echt dat óók maand 8 al weer om is. De tijd is weer gevlogen. Nog maar 3 maanden en dan zit ik al weer aan Nederland, wat een trieste gedachte. Natuurlijk heb ik tegen die tijd wel weer zin om iedereen te zien, maar de gedachte dat ik hier dan alles achter moet laten, iedereen die ik heb leren kennen, al die geweldige leuke en gastvrije mensen.. daar wil ik liever nog niet aan denken, wie weet wanneer ik pas weer terug kom? Dat betekent dus; van elke dag nog meer genieten en we maken gewoon weer van elke dag een feestje, alleen dan een beetje groter :-)!!

Ongeveer 3 weken geleden begon school, van die drie weken ben ik in totaal misschien 7 dagen naar school geweest. Dat omdat de leraren ontzettent veel hebben gestaakt. Het loon van de leraren ligt hier zoooo ontzettent laag, ik heb gehoord 3000 pesos ongeveer per maand, dat zou betekenen 500 euro ongeveer per maand, dat is toch niets voor leraar zijnde.

Nou wat heb ik weer mee gemaakt? Ik heb deze keer iets heel raars mee gemaakt, ik zal het even klein samenvatten. Het was een dinsdag, ongeveer 2 weken geleden. Na het eten kwam ik ineens helemaal onder de vlekken te zitten, het jeukte enorm en voelde heel heet aan. Oftewel, om gek van te worden.. Toen ik ook nog merkte dat me keel was opgezet, sloeg bij mij familie de paniek toe en moest ik naar de dokter. Samen met mijn gastpapa ging ik op weg naar de dokter. Die verklaarde al snel dat ik een alergische reactie had op iets van het eten. Maar wat had ik gegeten? Een sandwich op school en thuis polenta wat ik al zo vaak heb gegeten en ik nooit iets raars door heb gehad. Nou het werd dan maar op die sandwich afgeschoven. Wat het nu precies was, nog steeds geen idee. Maar ik had dus ook nog steeds die opgezette keel, hij keek er met een lampje in, en jaa hoor; fixe keelontsteking. Ik had al de hele tijd pijn aan me nek, zoals ik, zag ik nu, ook helemaal onderaan in me andere blog had geschreven. Dat was dus van die keel ontsteking. Daar kreeg ik medicijnen voor, en nu is dat ook over. Maar die vlekken duurde nog 3 dagen, ze gingen weg, kwamen terug, om GEK van te worden. Ooh toen bij de dokter kreeg ik trouwens nog een prik, om de reactie te kalmeren, en jaa, die prikken ze hier niet in je arm, maar je kunt het al raden, gewoon lekker achter in je KONT! Heerlijk, daar liep ik over straat te kreupelen.

Die zelvde dinsdag was ik bij een meisje uit me klas uitgenodigt om te komen eten, en samen met nog een paar vrienden hadden we pizza en hamburgers gemaakt.

Hoe gaat ie op school? Op school gaat het goed en ik vind het super gezellig. Ga er graag heen, in tegenstelling tot mijn vorige school. Ook gaat het op vakken gebied wel goed, kan het meeste wel volgen en heb al 3 werkstukken moeten inleveren met, om het niet al te overdreven te zeggen SUPER resultaat. Een 7 voor 'Formacion, Etica y ciudadana', tja wat is dat in het nederlands? Etiek? Kennen wij dat, zeg maar levensbeschouwing. Een 9 NEGEN voor pshygologie (hoe schrijf je dat in het Nederlands? in het Spaans is het; Psicologia. En maar liefst een 10 TIEN!! voor design. Jaaa Anke op de nerd toer, wie had dat nog ooit gedacht.

Ook hebben we engels op school, nou jullie weten dat dat nooit mijn ding is geweest. Maar even serieus, ik kan het dan toch wel nét wat beter dan de leraar, laten we het over de uitspraak maar niet hebben. Ik snap waarom hier niet veel mensen engels kunnen. Als er geen uitleg word gegeven, zou ik het ook niet snappen. Het is erg moeilijk, vooral voor de mensen van hier, omdat echt werkelijk alllllles in het spaans is, allles op tv, echt allles word vertaalt, dus de meeste mensen horen niet veel engels. En als je het dan ook nog niet krijgt uitgelegt, word het wel erg moeilijk. De leraar zegt gewoon; dit is going to, maak er een zin mee. En dan vragen ze mij; Anke wat betekent 'going to' eigenlijk. Jaa als de leraar dat niet zegt; hoe moeten ze dat dan weten. Vandaag zei een meisje; Eeh eigenlijk is engels helemaal niet zo moeilijk als ik dacht, als je maar goede uitleg krijgt. Zegt een ander meisje; Jaa maar de leraar kan helemaal niet uitleggen. Zegt dat ene meisje weer; Jaa maar Anke wel, en nu snap ik alles. Graag gedaan, graag gedaan. Nee ik vind het echt leuk om het uit te leggen. Ik vraag zelf de hele dag door dingen en dan helpen ze mij goed, nu kan ik eindelijk eens helpen.

Ook is net als bij jullie het seizoen weer veranderd, en dat betekent hier; Herfst. Ik had al eens gevraagt aan mijn familie, wanneer is die hitte nu eindelijk voorbij? Nou ongeveer eind maart werd me vertelt. Nou en echt in een klap; weg met de hitte. Na 6 ZES!! maanden bijna non-stop hitte is het nu dan toch weer echt tijd voor de herfst. Het is koud voor de Argentijnen. Ik vind dat allemaal nog wel meevallen, 20 graden is nog steeds warm! Toch zijn de lange broeken al weer nodig, echt ik moest ze achter uit de kast plukken. Die waren al lang niet meer nodig geweest. Ik had vandaag zelfs een trui aan op school. Wel een trui met schoollogo natuurlijk. Je moet een shirt aan met school logo, dat is gewoon zoon witte polo en als het koud is, is er een trui met schoollogo of een vest. Maar je hebt ook nog een ander fenomeen, genaamd; ' el guardapolvo'. Het is zeg maar voor de jongens een lange witte lapjas, zoon doktersding. En voor de meisjes is hij bijna het zelfde maar je maakt hem aan de achterkant dicht, voor heeft hij plooitjes en op de buik een lint. Toen ik voor het eerst hoorde we die dingen op school aan moesten, dacht ik;NEEEEEE dat ga ik echt noooit doen! Nu ben ik over die shok heen en denk ik er overna er ook een aan te schaffen, ze zijn super makkelijk, je doet em over je kleren heen, en kunt aan doen wat je wil. Bijvoorbeeld een lekkere dikke trui. Want ja, als het buiten koud is, is het op school even koud. We hebben we trouwens een klein gaskacheltje in de klas hangen.

Ooh niet te vergeten; de klok is weer verzet bij jullie dus nu hebben we weer 5 uur tijdverschil tussen Nederland en Argentinië. Bij mij is het nu bijna 3 uur, tijd voor een siesta! (jaaaa ik kan tegenwoordig siestas slapen, heeeerlijk! anders kan ik echt me ogen niet open houden tot 12 uur snachts -Want dan is de serie afgelopen op tv die ik volg, serieus verslavend- )

Chaauuuuchi!

Saludos desde Casilda y un beso grande,

Anki.

Reacties

Reacties

HANNIE

Hoi Anke,
Wat schrijf je toch weer gezellig, ik lig soms in een deuk.
GENIET er nog maar lekker van en wie weet wanneer je weer terug gaat??
doei lieffie mams

ronnie

zal echt tegen vallen als je terug bent kom je weer in die prestatie maatschappij. mammie heb gelijk geniet ervan. oja engels expert shok schrijf je toch anders sjok groet ronnie ria

Benigna

Alergia, polenta, escuela, etcetera
Gusta Argentina

Hola,
Benigna

Frits 10 en Bleijenbeek

Bedankt weer voor je heerlijke verhalen,geniet ze nog ,hier op Bleijenbeek alles prima,het seizoen gaat weer beginnen,wij zijn er klaar voor.dikke kus vande receptie,kantoor,greenkeepers,directie,golfleraren,bediening afwas,de kokkies,de schoonmaak,de marchalls,
xxx

Papa Jos

Heeej ons Ank,

Wil je de vertaling van jou intro er a.u.b. onderzetten,dan is je eerste begin van jou SPAANS-cursus een feit.Ik kom niet verder dan jongens en meisjes,dames en heren.Suczes

Anke voor Papa.

Pap, speciaal voor jou;

Chicos y chicas, señores y señoras, los voy a contar algo sobre mi vida desde el otro lado del mundo, sentate bien y yo voy a empezar.

Jongens en meisjes, heren en damens, ik ga jullie wat vertellen over mijn leven vanaf de andere kant van de wereld, ga goed zitten en ik ga beginnen.

besooo grande!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active