Mijn High School jaar in Argentinië.

Tussen de hitte door.

Hallo Nederland.

Terwijl bij jullie de ijsgekte begint op te spelen, er een meter sneeuw ligt en er een 11-steden tocht zit aan te komen, begin ik toch langzamer hand weg te smelten. Jeetje, Tjeetje, Mijne god, deze hitte is niet goed voor een mens zoals ik. Gister zat ik te praten met een man op het bus station en hij vertelde me ook dat dit al lang niet meer was voorgekomen, zoooo veel hitte en vooral zoooo veel luchtvochtigheid waar door het nog heter lijkt! Op het moment zit ik binnen aan de eet tafel mij zelf kapot te zweten. Op het moment is er geen internet, ik weet niet hoe lang dit nog gaat duren, maar zodra er internet is, zal ik mijn verhaaltje posten. Dit is even een tussen door verhaaltje, net na de reis van Bariloche waar ik al uitgebreid over heb vertelt en voor de reis naar het zuiden, die nu toch wel erg dichtbij komt! Gewoon zo even over mij leven, over mij leven in de vakantie in een land waar de zon (bijna) altijd schijnt. Jaloers?

Ik breng nu zo ongeveer mijn dagen door in het zwembad, voor de ventilator, in bed net de aircondition aan, in het zwembad en ja eigenlijk zo veel mogelijk in het zwembad. Anhouwel dat water ook niet meer zo koud is, aangezien het zwembad in de zon staat. Maarja, waar is er op dit moment nu geen zon te vinden? Ik was ook met Eva aan het praten in Amerika en daar waar zei woont is het ook altijd heet, maar ik denk dat er een groot verschil tussen zit. In Amerika hebben alle mensen aircondition in de huizen, of wel 1000 ventilatoren. Hier is dat niet zo gewoon. Gelukkig hebben wij op onze slaapkamer een airconditioning, maar het is wel erg duur om die de hele nacht aan te laten, maar gelukkig is het nu zo heet, dat hij wel kan aanblijven.

Net komt Alma huilend binnen, Alma is het dochtertje van hele goede vrienden van de familie. Haar moeder is zwanger en ze moesten snel naar het ziekenhuis. De baby komt! Eindelijk, want haar buik was echt aan het ontploffen. Het is een jongetje en hij gaat Tizi heten. Dat is hier allemaal geen geheim en word meteen aan iedereen vertelt. Ik vond dat maar raar, je houd op zijn minst toch de naam geheim? Maar nee, dat word meteen van de daken geroepen. Ze vonden het ook maar vreemd dat in Nederland ook bijna altijd het geslacht word geheim gehouden, dat is toch lastig met kadootjes kopen? haha. Zit wat in. Vandaag word dus bijna zeker Tizi geboren.

Van zaterdag ochtend tot maandag middag ben ik naar Santo Tome geweest. Jaa, dat is de stad waar Lisanne woont. Lisanne was jarig geweest en gaf een groot feest. Dat was op zaterdag avond. Ze had alle Nederlandse uitwisselings mensen uitgenodigt, iedereenw as er, behalve Kiki want die is met haar familie op vakantie. De hele kamer was omgebouwd in een feest ruimte, met disco lichten, balonnen, nederlandse vlaggetjes, en ' la bandera de holanda', oftewel, de nederlandse vlag. Die had Ellen uit Nederland meegenomen, want ze was namelijk een week naar huis geweest. Het was een super leuk feest, af en toe gooide we er een Nederlandse knaller door heen, denk aan; En ik spring, spring spring als een kangaroe en zwem.... haha. Ook had Lisan nog een black light gekocht en hadden we allemaal fluro smink op die je dus heel goed kon zien door het black ligt. Er was zelfs parika chips uit Nederland, dat ze hier niet hebben. Super geslaagd feest. De volgende dag hebben we met alle nederlanders voor alle argentijnse vrienden van Lisan, nederlandse pannenkoeken gebakken. Eerst keken ze er met een lang gezicht naar, en de sandwiches werden al besteld. Maar na een uurtje kregen we de ene bestelling naar de andere en konden we het niet meer bijgebakken krijgen. Toch leuk! Maar zo zijn Argentijnen, wat ze niet kennen lusten ze niet, maar stiekem is het dan toch lekker! Maandag wilde ik in de ochtend weer richting huis, maar de bus van half 11 zat vol. Toen de bus van half 1 maar genomen samen met Jenske. Nog lekker gekletst en toen ging ik van Rosario nog met de bus naar huis, en op het busstation kwam Emi me ophalen. Papa, mama en Rocio waren inmiddels naar Rosario om een kamer te bekijken voor Rocio, want die studeert daar. Camilo is op campemento met de zomer speel groep, om het maar even te noemen. Ze zijn 3 dagen weg, camperen, spellen doen en noem maar op. Soort jong Nederland kamp. Savonds kwamen ze van Rosario thuis met goed nieuws, hele leuke kamer, dus er is er een gevonden! Dat is hier ook niet zo lastig als in Nederland.

Ondertussen was ik even gestopt met typen, An-Sophie was hier vanmiddag geweest. Ze ging naar onze cordinator om een boek weg te bregen, maar stiekem ook om gewoon even langs te komen bij mij. Lekker de hele middag in het zwembad gelegen, toen mate's gedronken met popcorn van Rocio. Echt de lekkerste popcorn van de hele wereld. Ik weet hoe het moet, dus dan zal ik het voor jullie ook maken. En toen zijn we rond 7 uur naar Bibi gegaan. Samen op zoon klein stunt fietsje. An-sophie op het stuur, en ik fietsen. Jaa jaa. Lekker Argentijns. Uurtje wezen kletsen met Bibi en toen weer naar huis gefietst. Nu dacht ik, maak ik even mijn berichtje af. Nog steeds geen internet, ik denk dat er morgen wel weer is. Dus dan post ik het morgen.

Nou verder gaat alles heel goed. De 14de moet ik om 5 uur smiddags in Rosario zijn voor de info over de reis naar Ushuaia en dan vertrekken we om 1 uur snachts dus op de 15 de naar Buenos Aires. Daar hebben we om 6 uur sochtends het vliegtuig naar El Calefate daar blijven we als ik het goed heb 2 dagen en dan gaan we naar Ushuaia. Daar blijven we ook nog 3 dagen en dan vliegen we vanuit daar weer naar Buenos Aires. Ik vind het wel jammer dat de reis net op dit tijdstip valt. De 16de zijn namelijk mijn mama en broertje Cami jarig.

Van de week was ik ook nog naar Rosario wezen winkelen met Rocio. Heel leuk jurkje gekocht, en later ook nog bijpassende echte Argentijnse oorbellen. Die zijn zo lekker groot met heel veel kleuren en kralen.

Inmiddels is rond 5 uur Tizano geboren, oftewel Tizi. Het is een grote baby van wel 4 kilo en nog wat. Helemaal gezond. Mijn gastmoeder en broertje zijn al wezen kijken, hoop dat wij morgen ook gaan. Ik heb gehoord dat hij sprekent op Alma (oftewel La Tota) lijkt, zijn zusje.

Het is nu 10 uur savonds en nog steeds 30 graden. Maar weetje, ik mag eigenlijk niet zeuren, volgend jaar zal ik het rond deze tijd veel kouder hebben, en zal ik verlangen naar de hitte.

Oooh bijna vergeten; mijn vliegticket is geboekt en staat vast. Ik wilde hem eigenlijk weizigen, want Travel Active had em geboekt op 22 juni, precies 11 maanden nadat ik hier ben geland. Ik wilde liever nog wat langer blijven.. maar goed. Daarvoor moest ik weer een flinke smak geld neerleggen. Ook vond mama het volgens mij niet het beste idee wat er was.

Haha, men gastbroertje riep me net, Anke kom even kijken, lag Belén een viendinnetje van Rocio in het zwembad te slapen.

Ik stop er mee, dit was het wel weer voor nu. Zijn er vragen, telll het meeee. Ik heb trouwens een nieuw huisadres natuurlijk, als je het wil laat het even weten, dan stuur ik het mailtje ook naar jou door rond!

Heeel veel liefs, en na Ushuaia weer bericht!

Besooo Anke.

P.s. Ik vind het super leuk om jullie reacties te lezen.. ga zo door!

Reacties

Reacties

Jenss

Heee Ankepank!
Superleeeeeukk, ik wil ook jouw gezin! Net belde Marije, Nederlandse meisje bij WEP mij nog, we hebben wel anderhalf uur gepraat, superleuk! En vandaag valt er niks te zeuren over het weer, in ieder geval bij mij, heeeeeerlijk! Totttt Ushuaiaaaa, xxxxxxxx

Anneline

Anke ik heb je mailtje met je adres niet gekregen? Zou je die nog een keer willen sturen?
Verder maak je ons toch wel jaloers met dat hete weer, maar ik kan me voorstellen dat die hitte soms onverdraaglijk is. spreek je snel! xxxx

Benigna

Tja, té heet is natuurlijk niet fijn. Maar met een zwembad in de tuin toch enigszins te doen.
En afleiding genoeg rondom je, als ik dat zo lees.

Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active