Mijn High School jaar in Argentinië.

Aan alles komt een eind.

Amoress!

Jaa daar zit ik dan, midden in op de vloer van mijn slaapkamer. Om me heen liggen boeken, papieren, kleren, sokken en nog duizend dingen meer die ik dit jaar heb verzamelt. Ondertussen luister ik het liedje ´´Loca´´ van de band ´´Tan Bionica´´ die ik overigens ook een keer bij NOX heb gezien. Ja daar zit ik dan toch wel met een brok in mijn keel moet ik eerlijk zijn. Die koffer moet worden ingepakt. Alle avonturen gaan weer in die ene grote koffer mee naar Nederland. Hoe voel ik me? gestrest, verdrietig, verward, blij maar eigenlijk ook ongelofelijk trots! Ik heb het toch maar gedaan, ik het gekozen om een jaar weg te gaan, ik heb de stap gezet, en het afgemaakt. Zo ongelofelijk veel dingen geleerd dit jaar. De beste familie van heel Argentinie ontmoet, naar de beste feestjes geweest, spaans geleerd, dingen gezien waar men mond van open viel maar alles boven alles, vrienden voor het leven gemaakt. En god, als ik daar aan denk, dan staan de tranen wel in men ogen. Wat ga ik die vreselijk missen. En oh god dan luister ik ook nog steeds naar het liedje ´´Loca´´ wat toch wel veel goede herinneringen naar boven haalt. Waar ga ik beginnen, wat stop ik eerst in mijn koffer. Ben bang dat ik met weinig kleren terug gaan komen want al die dingen die ik hier heb verzamelt hebben zo veel meer waarde dan die kleren. Mate´s, feest spulletjes, school spullen, agenda waar ik het hele tweede deel van mijn jaar alles heb in geschreven en geplakt. En dan nog Yerba, Dulce de Leche, Alfajores, Jugo, Fernet en zo veel meer..

Daar stap ik dan vrijdag in de namiddag in mijn vliegtuig. Om alles weer achter me te laten.. alles waar ik net aan gewent was. Om weer in Nederland te komen en iedereen weer terug te zien.. hoe zal dat zijn. Ik ben verdrietig en blij te gelijk. Zal iedereen mijn echt gemist hebben?

Een ding weet ik zeker, een beetje Argentijns zal ik voor altijd blijven.. dat krijgen ze er niet meer uit. Wat een liefde kun je voor een land hebben, ongelofelijk.. de mensen, de cultuur.. de vlag, het volkslied. De VRIENDSCHAPPEN en mijn gastfamilie.

Ben iedereen zo ongelofelijk dankbaar. Dankbaar dat ze mij hebben geholpen met de taal, me overal mee hebben heen genomen, me alles hebben uitgelegt. Gewoon iedereen dankbaar die ik heb leren kennen. Ook natuurlijk iederen in Nederland, papa en mama, zonder jullie had ik het nooit gekunt. Toch altijd even een backup, een uitlaatklep. Men vriendinnetjes die het hele jaar door nieuwschierig zijn geweest en alles van me wilde weten. Gewoon GRACIAS A TODOS POR TODO! Een jaar op uitwisselijk is niet altijd even makkelijk, dat heb ik nooit gezegt. Maar als ik er zo op terug kijk, ben ik al die momenten al weer vergeten en zie ik van alles het mooie in.

Nu ga ik weer verder, verder met het uitzoeken wat ik wel en niet meeneem. Dan gezellig wat drinken in het centrum. Werken aan mijn kado voor mijn gastfamilie en nog zo veel meer dingen waar ik niet aan toe kom, en waar door de stres op loopt, jullie kennen mij..

Rustig blijven ank, alles komt goed. Ja dat weet ik.. ALLES KOMT ALTIJD GOED. Ook een van de dingen die ik heb geleerd dit jaar.

Over 5 dagen nodig ik jullie allemaal bij me uit om mates de drinken.. en mijn elle lange verhalen aan te horen..

HASTA PRONTOOO!

Anki.

´´ Een uitwisseling is niet een jaar in je leven, maar een leven in een jaar´´ en die stap moet je gewoon nemen, je moet het gewoon doen. Nee zeggen kan altijd nog. Wat wil je, je bent jong de wereld ligt aan je voeten. Hopelijk zijn er mensen die ik met mijn verhalen over de streep help en het ook net als mij, gewoon even gaan doen! Want geloof me, het is vreselijk leuk en je leert er zo ontzettend veel van.

Reacties

Reacties

Sigi

Meis geniet van je laatste paar daagjes!
En denk aan alle leuke momenten die je daar beleefd hebt.

En alles wat je schrijft klopt! Jij hebt het maar mooi gedaan! Bijna niemand doet je dit na.

En ja wij hebben jou hier in Nederland gemist!
Tot snel. Xxx

Mams

Dag mijn lief,
ik lees je verhaal en proef en voel passie en emotie in ieder woord wat je schrijft. Het is een geweldige ervaring voor je gweest en dat blijft het.
Je neemt het allemaal mee naar huis en dan genieten we nog samen.
Anke tot over een paar dagen en de allerliefste wensen en groeten aan je Argentijnse familie.
mams

Christel

Liefde voor jou ankie! Jij hebt echt een geweldig mooi jaar gehad, maar er zullen er nog velen volgen! En of wij jou gemist hebben. Tot over 4 daagjes lieffie.

Anneline

Wauw anke wat een mooi verhaal zeg! Ik ben zo blij voor je dat je het even allemaal gedaan hebt!
We hebben je hier zeker gemist en we zijn trots op je, tot snel! xx

ronny

sluit me bij anneline aan. hou je taai

inge

Wauww anke! jouw verhalen worden elke keer boeiender om te lezen
en we hebben je SUPER erg gemist gekkie!
ben blij voor je dat je het zo erg naar je zin hebt gehad!

xxxxxxxxxxxx (L)

Jenske

Dikke gelijk heb je met je laatste uitspraak! Supermooi! En tranqui Ankie, alles komt goed, neem ook dat maar mee van argentijnse cultuur! =) Loveyou!

Willem en Carien

Hoi Anke
Wat een hoop emoties en gemengde gevoelens nu bij jou.
Maar je mag inderdaad wel supertrots zijn op jezelf!
Ook wij zijn trots op ons buurmeisje,
En geloof maar gerust dat er hier velen zijn die je
echt wel gemist hebben.
Wij wensen je een heel goede terugreis!
Tot zaterdag!
Groetjes, Willem en Carien

Benigna

Anke,

Aan alles komt een eind! Inderdaad.
Maar zoals Eva in haar laatste blog schreef: 'Afscheid nemen bestaat niet'.
Ook jij hebt een geweldige stap gezet, een geweldige kans gekregen en er een fantastische tijd van gemaakt. Je krijgt hier heel veel voor terug. Je bent nu onderweg naar huis... geniet ook weer van de thuiskomst en alles wat daarbij hoort; trots, heimwee naar waar je geweest bent, tussen twee werelden leven, weer thuis zijn en wie weet wat allemaal nog meer. Anke, je bent een topper!

Tu amiga Lis

OOH Anke! ik lees nu pas je blog maar ik vind hem super mooi. Nu denk ik ook weer terug aan toen ik hopeloos in mijn kamer zat tussen de puinhopen met mijn koffer en wel kon janken! En dan denk ik weer neeeee het is al afgelopen en ik mis het gewoon :(
We kunnen echt trots zijn dat we dit gedaan hebben!
Te quiero mi vida! Y Argentina esta para siempre en nuestos corazones!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active